מיני קורסים בזום

אתם נמצאים כאן:

להיטיב עם עצמי ועם הסביבה
גם בשגרת מלחמה

סדרת מיני קורסים בני ארבעה מפגשים בזום.

 
פתיחה במרץ 2024

תבנית חשיבה מתפתחת

מודל פרקטי ללמידה, התפתחות והגברת הרווחה הנפשית להטמעה במעגלי החיים של כל אחד מאיתנו. 

מטרת הסדנא: הכרת המודל של תבנית חשיבה מתפתחת Mindset) (Growth והתנסות חווייתיתבמרכיבים שלו.

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים, בימי שני, ,18:00-19:30 ,25/3 ,1/4 ,8/4 15/4

  • תכנים לדוגמא:
  • למידה אפקטיבית לאורך החיים לחיזוק היכולות הקוגניטיביות, הנפשיות וההתנהגותיות.
  • מודל תבנית חשיבה מתפתחת של פרופ’ קרול דואק מסטנפורד.
  • אתגרים והטמעת תהליכי למידה מכישלונות ומהצלחות.
  • אנחנו מקבלים השראה מאחרים ומהווים השראה לאחרים.
  • פרפקציוניזם וקבלה עצמית.

 

מנחה: משה עקרוני – מנחה במכון לתבונה, מנחה סדנאות בתחומי הפסיכולוגיה החיובית ומדעי האושר, מנחה קבוצות תמיכה רגשית לבני משפחה מטפלים, יועץ גרונטולוגי

שיווק חברתי

מי הלקוח שלי? מה מעניין אותו? מה אני נותן לו כהצעת הערך? כתיבת מלל לפרסומים.

מטרת הסדנא: המשתתפים ‘יבשילו’ את המיזם שלהם ויכירו עקרונות וכלים לקידום ושיווק של מיזמים. המשתתפים ירכשו ביטחון להשתמש בכלים הללו בהובלת המיזמים שלהם ובשיווקם .

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים, רביעי .18:00-19:30 ,20/3 ,27/3 ,3/4 .10/4

 

תכנים לדוגמא:

  • מה בין שיווק מסחרי לשיווק חברתי
  • שאלות מפתח בתהליך השיווק
  • הגדרה ומיקוד של קהל היעד
  • הצעת הערך עבור הלקוח
  • הייחודיות והבידול שלנו
  • נראות, מיתוג וחומרים שיווקיים
  • תרגילים בשיווק עצמי

 

המנחה: עירית תמיר – יועצת ארגונית, מנחת קבוצות, מאמנת אישית בטרילותרפיה ובאימון לפרישה. מומחית שיווק ותקשורת שיווקית. הקימה ארגונים שונים וביניהם “קו משווה,” “שיתופים,” “מעלה” ו”נשים עושות שלום.” יעצה לעשרות ארגונים לשינוי חברתי.

התפתחות כערך מוסף

איך מבנים תוכן ותהליך התפתחותי בכל פעילות קיימת, או מיזם חדש?

מטרת הסדנא: המשתתפים יכירו עקרונות וכלים להנחיית תהליך התפתחותי בתקופות חיים מאוחרות. המשתתפים ירכשו ביטחון להשתמש בכלים הללו בהובלת המיזמים שלהם.

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים בימי ראשון. .16:00-17:30 ,10/3 ,17/3 ,24/3 .31/3

תכנים לדוגמא:

  • ‘משקפיים התפתחותיות ומשמעותן’ בעבודה עם בני תקופות החיים המאוחרות
  • ערכים ושפה כבסיס לתהליך התפתחותי
  • שימוש בכלים יצירתיים כבסיס השלכתי – התפתחותי
  • עבודה עם ‘הכאן ועכשיו’
  • ללוות התפתחות מבלי להיות איש מקצוע מתחום הטיפול או האימון או ללוות התפתחות של מי שלא מגיע להתפתח

 

המנחה: עינת פורת עמוס – מלווה תהליכי התפתחות וצמיחה בתקופות החיים המאוחרות. ממובילי תפיסת תקופת התבונה בארץ, מובילה ומלווה תוכניות חדשניות שהן מרחב המאפשר התפתחות לבני תקופת התבונה. חברת סגל עמית במכללה האקדמית תל חי, מייסדת “מסעות בתבונה– “מרחב ללמידה בטבע ו”מכון לתבונה.” חברה בצוות המייעץ למשרד לשוויון חברתי.

פתיחה בפברואר 2024

גילוי ומינוף הזדמנויות

להעז, לחלום, להתחבר וליצור הזדמנויות על מנת למנף פעילויות מיטיבות חדשות ומשמעותיות עבורנו. 

מטרת הסדנא: להכיר ולהתנסות באופן חווייתי בדרכים שמאפשרות לנו לגלות ולמנף הזדמנויות מיטיבות במעגלי החיים שלנו.

.19:30 עד 18:00 מ

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים בני שעה וחצי. בימי שני. מ- 18:00-19:30   26/2, 4/3, 11/3, 18/3

תכנים לדוגמא:

  • מחשדנות לחדשנות – האומץ כמרכיב יסודי לגילוי ומינוף הזדמנויות.
  • כישורים ומיומנויות לעולם החדש המתהווה מולנו.
  • לחלום ולהגשים את החלום.
  • חלון ג’והרי כמנוף להתפתחות ושיפור מערכות יחסים.
  • חיבורים אנושיים ללא הגדרת מטרה לגילוי הזדמנויות.

מנחה: משה עקרוני – מנחה במכון לתבונה, מנחה סדנאות בתחומי הפסיכולוגיה החיובית ומדעי האושר, מנחה קבוצות תמיכה רגשית לבני משפחה מטפלים, יועץ גרונטולוגי.

הנחיית מעגלי הקשבה – מעגלי תבונה 

כלים ועקרונות להנחיית מעגלי הקשבה.

מהות הסדנא: התבונה נמצאת בכל אחת.ד מאתנו שחווינו את מגוון תקופות החיים וצברנו תובנות, למדנו לראות את המציאות דרך פרספקטיבה רחבה של זמן וגם ממבט אינטימית שבאה עם מערכות היחסים שיצרנו עם מי שהגיע אלינו לחיים. תבונה ומערכות יחסים חשובים ביותר לשמירה על איכות החיים שלנו.

מטרות הסדנא: המשתתפים ילמדו איך להקשיב ולדבר עם אחרים כדי לבנות אינטימיות ולשמור על איכות מדויקת לקשר עם כל האנשים בחיינו. המשתתפים ילמדו איך לאסוף את חכמת המעגל, החכמה המשותפת האשירה שנוצרת כשנפגשים בתשומת לב ומודעות.

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים בימי ראשון, .16:00-17:30 ,11/2 ,18/2 ,25/2 .3/3

תכנים לדוגמא: 

  • מונחים בסיסיים, מקורות ומסורות המעגל, עקרונות גיל התבונה
  • 4 כוונות והבטחה אחת – העמקה לתוך כל אחד מאלו
  • אלמנטים במעגל: מרכז, חפץ דיבור, אש הילדים ועוד
  • תהליך מעגל: פתיחה, מהות, איסוף וסגירה, צ’ק אין וכו’
  • הסיפור האישי כבסיס לקשר ולחוכמה
  • שחרור שיפוטיות, פיתוח ראייה משרתת
  • ·  סוגי מעגל: סבב, רשת, אקווריום
  • תנועה, משחקיות, להקשיב לגוף
  • הקשבה לחכמת המעגל
  • מעגל פנימי – הקשבה לקולות הפנימיים

חשוב – הסדנא דורשת ישיבה במקום שקט ללא הפרעות מול מחשב. להיות עם מצלמה פתוחה ומחוייבות לתהליך – אפשר להחליט לוותר לאחר המפגש הראשון, אנו מבקשות התמדה מאלו שיחליטו להמשיך (עד כמה שאפשר בעולם מורכב ומשתנה.)…

המנחות:
עטאף עווד – יועצת לענייני נשים בדבוריה, מנחה וטריינר מוסמכת ע”י עמותת מעגל הקשבה, מנחת משחקי שלום, ,Capacitar מעגלי נשים ועוד.

אורה המר – מנחה וטריינר מוסמכת ע”י עמותת מעגל הקשבה, מנחת קיימות, משחקי שלום, מעגלי נשים, עבודה בין-דורית ועוד, מנחת המכון לתבונה.

מיקוד נתיב ההתפתחות האישית

בחירה הלוקחת בחשבון את הטאלנט שבי ואת המרחבים שהייתי רוצה לפתח ולהתפתח בהם.

מטרת הסדנא: המשתתפים יעברו תהליך אישי שבו ידייקו לעצמם את נתיב ההתפתחות והעשייה הרצוי מבחינתם.

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים בימי שני, .10:00-11:30 ,5/2 ,12/2, 19/2, 26/2

תכנים לדוגמא:

  • זיהוי תנאים מיטיבים וגבולות שומרים
  • זיהוי תשוקות ומוטיבציות או מסלולי התפתחות רצויים
  • בחינת הייחודיות והערך של העשייה שלי
  • זיהוי מחסומים ומשאבים תומכים

המנחה: אורלי עופר – אורלי עופר – מנחת קבוצות (M.A) בשילוב אומנויות ומיינדפולנס ויועצת תעסוקתית. מלווה אנשים בצמתי חיים למעלה מ15- שנים באופן פרטני וקבוצתי בדגש על מעברי קריירה ושינויים במעגל החיים.

חשיבה הכרתית – שיטת ימימה

כלי לחיים בריאים, משמעותיים ולתקשורת מיטיבה אל מול אתגרי תקופת התבונה.

מטרת הסדנא: המשתתפים ירכשו כלים להתפתחות אישית; יעלו את המודעות וההבנה לזיהוי חסמים בתקשורת. ירכשו פרקטיקות להתמודדות עם אתגרי החיים. יחזקו את הכוחות הפנימיים ויחוו שחרור מדעות קדומות וסטראוטיפים. יבנו מענים לצורך במשמעות ושייכות.

מסגרת הסדנא: 8 מפגשים בימי חמישי, ,12:00-13:30 ,1/2 ,8/2 ,15/2 ,22/2 ,29/2 ,7/3, 12/3, 21/3

תכנים לדוגמא: 

  • רעיונות מרכזיים של לימודי חשיבה הכרתית.
  • חיבור בין האתגרים ההתפתחותיים של תקופת התבונה לבין הכלים ששיטת ימימה מעניקה לנו.

 

המנחה: אירית זנדמן – מנחת קבוצות הורים, מיינדפולנס, ,NLP אימון, גישור, נושאים שעזרו לה בתפקידיה כמורה, כמנהלת בית ספר וכמנחת מנהלים. לאחר הפרישה ממערכת החינוך, המשיכה בהנחיית מנהלים ולומדת ללא הפסקה. במקביל מתנדבת בהנחיית אימהות ממוצא אתיופי ובתנועת “נשים עושות שלום.”

פתיחה בינואר 2024

הקמה והפעלת מיזם קהילתי לתמיכה בקהילה או סיוע בצורכי המלחמה

מטרת הסדנא: המשתתפים יכירו עקרונות וכלים לצורך הקמת מיזמים קהילתיים בשעת חרום ובשגרה

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים בני שעה וחצי

בימי שני, 18:00-19:30,  30/1/24, 06/2/24,  13/2/24, 20/2/24.

תכנים לדוגמא:

  • מה יכוון את הבחירה שלי מבחינת תחום הפעילות ותכני המיזם.
  • מה יהיה הרווח שאפיק בעצמי מיישום המיזם/על איזה צרכים שלי הוא יענה.
  • על איזה צרכים של המשתתפים הוא יענה.
  • היכן אמצא את המשתתפים? ואיך אצור עניין להשתתף?
  • איך לשמור על רצף והמשכיות גם אחרי המלחמה?

 

מנחה: הלל אפרת – עם סיום קריירה ארוכה של ייעוץ, גישור ואימון בעולם העסקי, צלל להיכרות מעמיקה עם תקופות החיים המאוחרות ככלל ותקופת החיים החדשה, בפרט. מממש את הנלמד על עצמו ועל סביבתו הקרובה. תורם את התבונה, הידע, הכישורים והמיומנויות שרכש לאורך השנים לפיתוח תחום זה והוא עוסק בהוראה וביישום של מודלים קהילתיים לאריכות ימים באיכות חיים.

פתיחה בדצמבר 2023

“עכשיו אני” – להיות חזק גם עבור האחרים

סדנא המעניקה כלים לדיוק אישי והעלאת המשאבים האישיים לטובת עצמי ולטובת הסביבה

מטרת הסדנא:  המשתתפים יכירו עקרונות וכלים למימוש עצמי גם בתקופות של כאב ולחץ. כלים שיאפשרו להם בסופו של דבר להיות גם יותר פנויים ומדויקים עבור אחרים.

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים בני שעה וחצי
 בימי ראשון. 16:00-17:30.  3/12/23, 10/12/23, 17/12/23, 24/12/23.

תכנים לדוגמא:

  • ידע חדשני ועתיק על דרכי הפעולה של גוף האדם, נפשו, מוחו והמפגש בינהם הלכה ומעשה.
  • הבניית עשייה אישית מתוך תחושת משמעות ותשוקה
  • דיוק והרחבת ‘גבולות עצמי’

 

מנחה:  עינת פורת עמוס בעשרים שנה האחרונות, מלווה תהליכי התפתחות וצמיחה בתקופות החיים המאוחרות. ממובילי תפיסת תקופת התבונה בארץ, מובילה ומלווה תוכניות חדשניות שהן מרחב המאפשר התפתחות לבני תקופת התבונה. חברת סגל עמית במכללה האקדמית תל חי, מייסדת “מסעות בתבונה– “מרחב ללמידה בטבע ו”מכון לתבונה”. חברה בצוות המייעץ למשרד לשוויון חברתי.

התמודדות עם שינויים בתקופת משבר

שכלול יכולות התנהלות לקראת ובתוך שינוי כפוי או רצוי

מטרת הסדנה: המשתתפים יכירו את התהליכים הפנימיים והחיצוניים המתרחשים בזמן שינוי ,יזום או ספונטאני וישכללו יכולות לנהל תהליכי שינוי. 

מסגרת הסדנה: 4 מפגשי זום של שעתיים,
בימי שני 18:00-19:30, 11/12/23, 18/12/23, 25/12/23, 1/1/24.    .

תכנים לדוגמא:

  • מושג השינוי מול מושג היציבות
  • תחושות וחוויות אישיות הקשורות בשינוי
  • כוחות ומחסומים המשפיעים על היכולת לעשות שינוי
  • הרחבה ודיוק לגבי הצורך בשינוי
  • מטרות, מפת הדרכים לשינוי ומדדים

מנחה: הלל אפרת – עם סיום קריירה ארוכה של ייעוץ, גישור ואימון בעולם העסקי, צלל להיכרות מעמיקה עם תקופות החיים המאוחרות ככלל ותקופת החיים החדשה, בפרט. מממש את הנלמד על עצמו ועל סביבתו הקרובה. תורם את התבונה, הידע, הכישורים והמיומנויות שרכש לאורך השנים לפיתוח תחום זה והוא עוסק בהוראה וביישום של מודלים קהילתיים לאריכות ימים באיכות חיים.

דווקא עכשיוקורס מעשי לשיפור התקשורת הבין-דורית

כלים מעשיים המקלים על ההתנהלות במרחב המשפחתי ויצירת קשרים אינטימיים לטווח ארוך.

מטרת הסדנא:  

  • לעלות את היכולת של ראשי השבט לתקשר ולהתעצם מהקשרים הבין-דוריים.
  • הסבים יצליחו להעביר לילדים ולנכדים את התבונה וניסיון החיים שצברו.

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים  בני שעה וחצי
בימי ראשון. 16:00-17:30.  31/12/23, 7/1/24, 14/1/24, 21/1/24.

תכנים לדוגמא

  • עקרונות וערכים בקשר ובתקשורת בין-דורית
  • כלים ומושגים שילמדו בקורס לדוגמא; שיח אינטימי, לאהוב בלי תנאי ולהציב גבולות, לנוע בגמישות בין נפרדות להתערבות, לכוונן את הצפיות, להגדיר מחדש את ההדדיות, לשמור על הרלוונטיות גם בלי לתת ועוד.
  • תקשורת בין דורית בעידן המסכים

 

המנחה עינת פורת עמוס – עובדת סוציאלית, גרונטולוגית, פסיכותרפיסטית ומנחת קבוצות. מלווה תהליכי התפתחות וצמיחה בתקופות החיים המאוחרות. לומדת ומלמדת תקשורת וקשרים בין דוריים, ממובילי תפיסת תקופת התבונה בארץ, מובילה ומלווה תוכניות חדשניות שהן מרחב המאפשר התפתחות לבני תקופת התבונה. מייסדת “מסעות בתבונה” –מרחב ללמידה בטבע. חברה בצוות המייעץ למשרד לשוויון חברתי. 

פתיחה בנובמבר 2023

מיומנויות של הקשבה ותמיכה

הקשבה איכותית המשפיעה על איכות מערכות היחסים והתקשורת ככלל ועל איכות ההנחיה וליווי תהליכי התפתחות.

מטרת הסדנא: המשתתפים יכירו ויתנסו מיומנויות של הקשבה, קבלה, פתיחות, וחוסר שיפוטיות.

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים בני שעה וחצי

בימי שני,  10:00-11:30  20/11/23, 27/11/23, 4/12/23, 11/12/23

תכנים לדוגמא:

  • הגדרות של תקשורת ומהי תקשורת אפקטיבית.
  • טעויות ומחסומים לתקשורת אפקטיבית.
  • סוגי הקשבה ומה ההבדל בין שמיעה להקשבה
  • מחסומים ותנאים להקשבה מיטבית
  • מיומנויות ליצירת הקשבה מיטבית בהנחיית קבוצות

בהרצאות ישולבו דוגמאות, תרגילים, סרטונים ועוד

מנחה:  מיקה בנבנישתי –  מיקה בנבנשתי – M.E.d חינוך מיוחד – הפרעות קשב והיפראקטיביות. בוגרת קורס – הטיפול הפסיכולוגי בבגרות ובזקנה – המרכז האקדמי רופין. כיום בפנסיה, מתמקדת בגיל השלישי והרביעי כמנחת קבוצות ומטפלת רגשית. מנחה במכון לתבונה.

שחיקה בתקופות של לחץ ואי ודאות מתמשכים

הבנה מעמיקה של היווצרות לחץ ובעקבותיו שחיקה. פרקטיקות פשוטות ויומיומיות להתמודדות עם לחץ ושחיקה. 

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים בזום בני שעה וחצי כל אחד.
בימי רביעי, 12:30-14:00.  22/11/23, 29/11/23, 6/12/23, 13/12/23

מטרות הסדנא: לאפשר הבנה מעמיקה של נושא השחיקה תוך מתן דגש על מאפייני התופעה בתקופת התבונה. להכיר ולזהות מצבי שחיקה בחיים בכלל ובתקופת החרום הנוכחית בפרט. להבין מה גורם להם ברמת הסביבה החיצונית ומקורות פנימיים בנפש.

למידת אסטרטגיות אפקטיביות למניעה והתמודדות עם התופעה, וכיצד להביא את עצמינו לתחושת WELLBEING .

דרכי ההוראה: מתן מידע  עדכני וליבונו בשיח עמיתים לשם קידום רווחתם של המשתתפים. 

תכנים לדוגמא:

  • מדוע חשוב לזהות שחיקה, במיוחד בתקופה הזו?
  • מי האנשים שמועדים לחוות שחיקה יותר מאחרים? ומדוע?
  • מה הם גורמי הסביבה המקדמים שחיקה?
  • איזה מקורות לא מודעים בנפש שלנו משחקים תפקיד ?
  • כיצד ניתן לצמצם את התופעה ולחיות  בטוב  גם כשבחוץ קשה?
  • שחיקה כהזדמנות לחישוב מסלול מחדש.

מנחה:  אסתר מאיר- קעטבי  – פסיכולוגית, עסקה מעל ל-30  שנה בסיוע לילדים ובני נוער להתפתח באופן מיטבי. במהלך שנים אלו היא גם ניהלה שירות פסיכולוגי וחקרה לעומק את נושא הלחץ והשחיקה ודרכים להתמודדות. מאז שהגיעה לגיל 60, חוקרת  מה יאפשר לבני הגילאים המתקדמים,  לחיות באופן הכי ממצה. היא מעבירה את תובנותיה כמורה ליוגה, ודרך סדנאות.

“לחיות בהווה גם בימים מאתגרים”

טכניקות וכלים מבוססי מיינדפולנס לשיפור ה-wellbeing

מטרת הסדנא

להכיר ולתרגל כלים מעולם הגופנפש לעבודה עם מחשבות, רגשות ותחושות גוף.

 

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים בני שעה וחצי בזום
            בימי שלישי, 16:00-17:30. 21/11/23, 28/11/23, 5/12/23, 12/12/23

 

תכנים לדוגמא

  • מה זה מיינדפולנס ומה זו מדיטציה ?
  • תגובתיות לעומת בחירה מודעת
  • טיפוח מודעות בגוף ובתודעה
  • השפעת תחושות הגוף על החוויה ומודל התמ”רה
  • גוף ורגש-מודעות לרגשות ולסגנון הרגשי
  • ניהול מיטבי של מחשבות ודאגות

 

מנחה: אורלי עופר – מנחת קבוצות (M.A) בשילוב אומנויות ויועצת תעסוקתית. מלמדת מיינדפולנס ותקשורת בינאישית. מלווה א.נשים בצמתי חיים למעלה מ-15 שנים באופן פרטני וקבוצתי בדגש על מעברי קריירה ושינויים במעגל החיים.

שיטת ימימה

חשיבה הכרתית כלי לחיים בריאים, משמעותיים ולתקשורת מיטיבה אל מול אתגרי תקופת התבונה.

מטרת הסדנא: המשתתפים יעלו את המודעות וההבנה לזיהוי חסמים בתקשורת שלהם עם אחרים ועם עצמם, ויקבלו כלים להתפתחות אישית. המשתתפים ירכשו פרקטיקות להתמודדות עם חסמים, חיזוק הכוחות הפנימיים, הטובים שלנו ושחרור מדעות קדומות וסטראוטיפים.

מסגרת הסדנא: 4 מפגשים בני שעה וחצי
בימי חמישי, 12:00-13:30, 23/11/23, 30/11/23, 07/12/23, 14/12/23.

תכנים לדוגמא:

  • רעיונות מרכזיים של לימודי הימימה
  • חיבור בין האתגרים ההתפתחותיים של תקופת התבונה לבין הכלים ששיטת ימימה מעניקה לנו

 

מנחה:  אירית זנדמן – מנחת קבוצות הורים, מיינדפולנס, NLP, אימון, גישור, נושאים שעזרו לה בתפקידיה כמורה, כמנהלת בית ספר וכמנחת מנהלים.  לאחר הפרישה ממערכת החינוך, המשיכה בהנחיית מנהלים, ובמקביל מתנדבת בהנחיית אימהות ממוצא אתיופי ובתנועת “נשים עושות שלום”.

פרטייך התקבלו בהצלחה

שימו לב:

במידה ואינכם רואים מייל מאיתנו, נא בצעו חיפוש “מכון לתבונה” (לפעמים המייל נזרק לתיקיות אחרות).