חשבתי הרבה על איך פותחים שנה שכזאת.
הרשימה של האתגרים בפניהם אנחנו עומדים היא ארוכה מנשוא.
הלב כואב צורב וצועק, התקווה קשה לאחיזה.
ויחד עם כל זאת, אנחנו עדיין כאן… וביחד.
המתנה שאני ומנחי המכון בוחרים לתת לכם לקראת השנה החדשה היא אולי נשמעת מוזרה, אבל היא הכלי הכי חזק שאני מכירה כיום – תּוֹדַעַת מִשְׂחָקִיּוֹת.
בתודעת משחקיות – אין הכוונה במשחקי קופסא או חצר. הדגש הוא על ה State of Mind ייחודי של גמישות מחשבתית ותחושת קלילות במפגש עם אתגרי היומיום.
זה קצת אבסורד שדווקא את זה אני מנסה ללמד – הרי זאת נקודת החולשה שלי; כל דבר אני לוקחת ברצינות. הכל נכנס לי ללב. מהכל אני נפגעת, הכל מזיז לי יותר מידי. הילדים שלי קוראים לי 'כבאית' כי אני מכבה שמחות. ולשחק אני ממש ממש לא אוהבת!!!
אז איך זה שדווקא אני כותבת על 'תודעת משחקיות' כ "game changer"?
כי דווקא האימון והניסיון להתנסות ולאחוז בתודעה הזאת, מבהיר לי כל פעם מחדש – את היעילות שבה,
את הטוב שזה מכניס לחיים שלי ושל הסובבים אותי.
מוזמנים לצלול יחד איתי למכלול רעיונות והתנסויות סביב 'תודעת המשחקיות',
וכמובן לקרוא על מה צפוי לנו במכון בתקופה הקרובה ואיך אנחנו מסכמים את השנה שעברה.
תודעת משחקיות -PLAYFULNESS היא התבלין שעושה את ההבדל.
תודעת משחקיות היא לא לשחק משחק קופסא או מחבואים, או דרך להעברת הזמן. תודעת משחקיות היא גישה מהותית – עמדה רגשית שדרכה אנחנו חווים את עצמנו ואת העולם.
בניגוד למשחק – GAME שם חלים כללים ברורים של מה מותר ומה אסור, הפסד וניצחון – כמו שחמט, כדורסל או מונופול, משחקיות היא מצב תודעתי, מרחב פוטנציאלי בו אני מתנסה בכל מה שעולה על דעתי וגורם לי הנאה. זאת חקירת עונג טהורה. זאת יכולת לנוע בין מספר פרספקטיבות ולבחור איזו הכי מתאימה לי כעת. זאת הבנה עמוקה כי המציאות היא רק בעיני המתבונן, עם יכולת לרכך את תפיסת המציאות, להקליל אותה, להכניס בה חיות, ולחפש בה הנאה, חיבור, יצירה ואותנטיות. היא מאפשרת לנו לשחרר את כובד הרצינות ולחוות את החיים דרך עדשה קלילה, שובבה ומלאת הנאה. תודעה שכזאת, מזוהה עם תחושת סקרנות. זה לא "לשחק לפי הכללים", אלא להעז ולשחק עם החיים עצמם – כמו ילד שמצייר קשת בענן על חלון מאובק באצבעותיו, או כמו מבוגר שממציא מילים חדשות כששיר מתנגן ברקע. משחקיות זו הרוח שמניעה אותך לשיר בקול בזמן בישול, לצייר פנים מצחיקות בקצף הקפה שלך, או לרקוד בחדר כשאף אחד לא רואה – לא כי זה מועיל, אלא כי זה פשוט כייף. זו החירות לגעת בעולם בלי לחשוב על תוצאה, לחקור את הרגע דרך עדשות צבעוניות ולראות בה הזמנה אינסופית להנאה, חיבור ויצירה. במשחקיות אין "נכון" או "לא נכון" – יש רק אפשרות לנוע, להרגיש ולגלות בכל רגע מחדש, מה מהנה מבחינתי כרגע.
כאשר משחקיות מתקיימת בתוך מערכת יחסים, היא מאפשרת להוסיף קלילות, הומור, עוזרת להתגבר על פערים ומחזקת את הקשרים בין אנשים, ללא תלות בגיל או בשלב החיים בו הם נמצאים.
אנחנו בוחרים לתת דוגמאות ממערכות יחסים בין בני זוג כמובן, איך לא? וממערכות יחסים בין סבים וסבתות לנכדיהם.
אז הלכתי לשאול את החבר החדש שלי Chat GPT איך תודעת משחקיות יכולה לעזור לי להתגבר על קונפליקטים עם בן הזוג כאשר הוא מעצבן אותי. נשבעת שלא ביקשתי ממנו להתייחס לכלים בכיור. כשקראתי את התשובה שלו נבהלתי – איך הוא יודע שזה מה שמטריף אותי? אני בוחרת לשים את דבריו החכמים של חברי ה Chat בדיוק כפי שהוא ייעץ לי וסליחה בשמו שהכתוב מופנה לנשים – שאלתי כאישה ולכך הוא ענה. בכל מקרה, מתוך ניסיון, העצות האלו עובדות, צריך רק להתנסות;
מחשבותיו של Chat GPT על תודעת משחקיות וזוגיות;
כשאנו מאמצים תודעת משחקיות בקונפליקטים זוגיים, אנו לומדים לשחרר את כובד הרצינות שמלווה לרוב את המחלוקות ומביאים במקום זאת, גישה קלילה וסקרנית שמאפשרת להתמודד עם הדברים באופן יצירתי ומחבר. הנה דוגמאות וצעדים שיעזרו לך ליישם את הגישה הזו:
העיקר בתודעת משחקיות הוא לבחור לראות את החיים ואת הזוגיות מזווית קלילה יותר, שבה גם מה שמעורר קושי הופך להזדמנות לחיבור. זה דורש אימון, אבל ההשפעה על איכות הקשר יכולה להיות מדהימה.
אני התחברתי יותר מהכל לסעיף 8 ולמשפט הסיכום. ומה איתך?
כשמדובר בתקשורת עם נכדים, תודעת משחקיות אינה מותרות. היא הבסיס לתקשורת. כשהפער הערכי, התרבותי, השפתי, הדיגיטלי הוא כל כך גדול. רק קלילות, צחוק וגמישות יכולים לגשר על הפערים ולשבור מחסומים.
ניצלנו את חנוכה לחופשה משפחתית במדבר. המתנה הכי גדולה שהמדבר העניק לי היא המפגש הקרוב עם הבנות של אחותי – בנות 9, 11, ו- 13. הדהים אותי לשמוע את השפה השונה בה הן מדברות. היו שם כל כך הרבה מילים שלא הכרתי. לדוגמא ריז (כריזמה), בומבו גיאט (תחת גדול, או כל דבר גדול מידי), סקיפידי טואילט (חסר משמעות). בקלות יכולתי להתנתק מהן ולהתלונן על הפער ביני לבינן, להשאיר אותן עם המסכים ולתקשר עם המבוגרים שבקבוצה. אבל בעלי שכולו תודעת משחקיות באופן טבעי, פשוט התלהב מהמילים והתחיל ללמוד את השפה החדשה, לשחק עם המילים ועם הבנות וליצור יחד כל כך משמעותי ומקרב. ולי (הכבדה) נותר רק לקחת ממנו דוגמא, להתרכך ולהצטרף לחגיגה. נהנתי מאוד מהשטויות שעשינו ביחד והרחבת הדעת . אבל יותר מהכל – התאהבתי בבנות של אחותי מחדש.
סבים וסבתות שמאפשרים לעצמם "לרדת" לרמת השפה, למשחק של הנכדים ומשדרים נוכחות וקשב מלאים, מעניקים לילדים תחושת ערך ואהבה. זאת מתנה יקרת ערך ונדירה בחיינו כיום.
ככל שאנחנו מתבגרים, הקשרים עם הדור הצעיר, כמו הנכדים, דורשים משהו אחר – גמישות, קלילות, ומשחקיות. נכדים לא מחפשים את "המבוגר האחראי"; הם מחפשים שותף להרפתקאות, מישהו שיכנס לעולמם הספונטני והצבעוני.
כשמדובר במערכות יחסים בין סבים וסבתות לנכדים, המשחקיות הופכת לכלי משמעותי במיוחד. ילדים מתחברים בקלות דרך משחק, וסבים וסבתות יכולים להשתמש בכך כדי לבנות גשר בין-דורי משמעותי. משחקיות יוצרת מרחב שבו ניתן להתקרב רגשית, לחלוק חוויות ולפתח זיכרונות משותפים שיישארו לאורך שנים.
אל המחקר של פרויר הגעתי בטעות. בהתחלה התוצאות שלו כיווצו אותי ולאחר קריאה מעמיקה עלה בי חיוך מאוזן לאוזן – התוצאות תומכות באופן מלא!!! במשימות ההתפתחותיות שאני הגדרתי לבני תקופת התבונה. מזמינה אתכם לקרוא על המחקר ולאחר מכן על המחשבות שעלו לי בעקבותיו.
המחקר בוחן את הקשר בין 'תודעת משחקיות אצל מבוגרים לבין אישיות, תפקוד פסיכולוגי חיובי, מטרות חיים, ויצירתיות. ההגדרה שפרויר בוחר ל'תודעת המשחקיות' מעניינת – נטייה אישיותית לפעול בגישה משחקית, לייצר מצבים מהנים, הומוריסטיים, ובידוריים עבור האדם עצמו ואחרים. תכונות אלו מתבטאות בספונטניות, פתיחות, יצירתיות, שמחת חיים, ואנרגטיות, לצד נטייה להיות חברותיים ונעימים.
פרויר מוצא שמבחינה אישיותית, המשחקיות קשורה למוחצנות פתיחות לחוויות, וחיפוש אחר נעימות או הנאה, בעוד שהיא מראה קשר שלילי למצפוניות. כלומר, אנשים בעלי נטייה משחקית נוטים להיות פחות מסודרים ומוקפדים.
בהיבט של מטרות חיים, המשחקיות נמצאה מחוברת למטרות כמו צמיחה אישית, יצירת קשרים חברתיים משמעותיים, ותפקוד בתוך הקהילה. לעומת זאת, מטרות חיצוניות כמו הצלחה כלכלית או תהילה נמצאו פחות חשובות עבורם.
המשחקיות מקדמת יצירתיות ומשפרת הערכה עצמית של יצירתיות, במיוחד בתכונות כמו ספונטניות וחדשנות. המחקר מצא התאמה גבוהה בין משחקיות יצירתית וספונטנית לבין מדדים פסיכומטריים של חדשנות. בנוסף, המשחקיות נמצאה קשורה לחוויות של זרימה ("Flow"), תחושת רווחה, ושביעות רצון מהחיים.
מסקנת המחקר מדגישה את הפוטנציאל של משחקיות ככלי להגברת תחושת הרווחה האישית, טיפוח היצירתיות, והגשמת מטרות חיים בעלות משמעות.
ועכשיו בוא נחבר את המחקר לאתגרים ההתפתחותיים של בני תקופת התבונה:
הצורך בביטוי עצמי עולה, הרבה פחות חשוב 'מה יגידו' ואיך נראה. חשוב לשמור על מערכות היחסים שלנו ולהעניק לאחרים מהייחודיות, הערכים והאיכויות שבנו. ואכן 'מטרות חיצוניות כמו הצלחה כלכלית או תהילה' הרבה הרבה פחות חשובות לבני ה 60+. 'תודעת משחקיות' היא עוד כלי לממש את עצמנו – להביע את היחודיות שבנו ולגעת בעצמנו ובאחר המשמעותי לנו.
מאמר מעניין נוסף שפגשתי, הוא של פיטר גריי. המאמר בוחן כיצד תודעת משחקיות משפרת פתרון בעיות באופן תובנותי ויצירתי. יתרה מכך, גריי טוען שתודעת משחקיות היא הטובה ביותר ללמידה ויצירתיות. המאמר מציג מחקרים שמראים שמצבים משחקיים יוצרים בסיס לחשיבה יצירתית ופתרון בעיות. בעלי תודעת משחקיות פתוחים יותר ליציאה מאזור הנוחות והשקעה בלמידה חדשה למרות הקושי שבה, כי הם פחות נלחצים וחווים את התהליך בקלילות לעומת אלו 'הרציניים יותר'. גריי מתאר במאמרו מחקר שנערך באוניברסיטת קורנל, שבו הראו לסטודנטים סרט קומדיה קצר לפני הצגת בעיה מורכבת הדורשת עומק מחשבה, ניתוח נתונים ותבונה. התוצאות הראו ש-75% מאלה שצפו בסרט הצליחו לפתור את הבעיה, בהשוואה לאחוזים נמוכים בהרבה בקרב קבוצות שצפו בסרט רציני או שלא צפו בסרט כלל. גריי מתאר סדרת ניסויים של הפסיכולוגית תרזה אמביל שהראו כי יצירתיות אמנותית פורחת כאשר לא מופעל לחץ חיצוני להצליח. אנשים שהונחו ליצור ללא תגמול או הערכה יצרו תוצרים יצירתיים יותר מאשר אלה שהובטחה להם תמורה. במצב של פחד או לחץ, המוח מתמקד רק בהישרדות, בעוד שבמצב משחקי, המוח פתוח לחוויות חדשות ומסוגל לחבר בין רעיונות בצורה חדשנית.
כל החיים לימדו אותנו שרצינות, עומק, מאמץ, הם המפתח להצלחה בחיים. אנחנו הופכים להיות "רציניים" כדי לזכות בהערכה – בעבודה, במשפחה, ובחברה. הרצינות שלנו נבנית כשריון שמגן עלינו, אבל לא תמיד אנחנו שמים לב שהיא גם לרועץ ומכבידה עלינו יתר על המידה.
בתקופה המורכבת והעצובה שבה אנו חיים, עם עומס אינסופי של חדשות כבדות ושיחות מכאיבות, אנחנו זקוקים לקלילות כמו לאוויר לנשימה – לצחוק, למבט שובב, לרגעים שמשיבים לחיים קלילות שאבדה, לתחושה שבידינו האפשרות איך לחוות את העולם.
כשאנחנו משחררים את הרצינות, אנחנו מתחברים מחדש – לעצמנו, למשפחתנו ולעולם. זה לא אומר לוותר על עומק, אלא ללמוד לרקוד איתו. זה לבחור להניח את השריון בצד, להתמסר לרגע ולגלות דרך קלילה ואותנטית יותר ליצור קשרים. קלילות היא לא חולשה, היא גשר. גשר שמחבר בין לבבות.
אני כותבת את המילים הללו ובאותה נשימה מגיעה המחשבה – הרי לחבר'ה במנהרות או לחיילים בקרבות, אין באמת בחירה. איך את מרשה לעצמך לעודד קלילות והנאה? אני נושמת עמוק ומזכירה לעצמי – לצד התפילה, ההפגנות, ההתנדבות או התרומה שאנו מעניקים, חשוב שנשמור על השפיות שלנו – גם בשבילם.
תודעת משחקיות – היכולת שלנו לעיתים, להתייחס אל החיים בקלילות, בבדיחות הדעת, בחיפוש אחר ההנאה, אינו מותרות בחיי יומיום מורכבים כמו שלנו – הם מיומנות חיונית בדרך לחוסן רגשי ומערכות יחסים איכותיות ועשירות.
מתוך הבנת החשיבות של תודעת המשחקיות בחייהם של המבוגרים, המאפשר לאדם לבחון את מידת השימוש שלו במשחקיות בחיי היומיום, פרופ' מולי להד וחבריו במכון "משאבים" תרגמו שאלון בנושא משחקיות לעברית ותיקפו אותו ביחס לגרסה הגרמנית.
כחומר למחשבה, שמים כאן כמה שאלות מתוך השאלון.
השאלון מבקש לתאר את הפעולות והעמדות הרגילות שלך על ידי סימון התשובות המתאימות בסולם 1-7.
מזמינים אתכם לבוא ולשמוע עוד על תודעת משחקיות במפגש השיח
בהנחיית עינת פורת עמוס
שיתקיים ביום ראשון ה 9/2 ב 18:30. פתוח לקהל הרחב.
רישום לתזכורת לקראת המפגש:
אז לצד המלחמה, הכאב והקושי, הצלחנו גם ליצור ולממש עשייה משמעותית ואיכותית.
אנו מלאי הוקרה והערכה על כל מפגש בו הצלחנו להגיע ולגעת.
ואילו תוכניות חדשות יש לנו עבורכם בשנה שבאה עלינו לטובה?
הקמת מרכז ליווי להתחדשות והתפתחות לקהל הרחב
קורס משודרג של מעוררי שיח על התחדשות ומשמעות
תוכנית לימודים מלאה להכשרת אנשי מקצוע לעבודה עם תקופת התבונה
סמינר 'חוטים של תבונה' לותיקי הקהילות המפונות שחוזרים לביתם
מסע מתנות התבונה ללאוס
מסע מתנות התבונה בנפאל לשומרי מסורת וכשרות עם חב"ד!
מסע קשר סבתא לנפאל
מסע מקוצר למדבר
מסע של עשרה ימים דובר אנגלית, ברחבי ישראל עם ותיקים מיהדות התפוצות!
לקבל באהבה את כל החטופים שיחזרו בשלום,
לחבק את החיילים שישובו לביתם לאחר שהמלחמה תסתיים
ועוד הפתעות טובות.
ואתם מוזמנים פשוט להצטרף אלינו ולחוות התחדשות, משמעות ותשוקה
הזדמנות ייחודית לחוויה בלתי נשכחת עם נכדים בוגרים במסע "קשר סבתא" בנפאל.
שילוב מושלם בין שהייה בטבע עוצמתי, חוויה תרבותית ומפגש חברתי איכותי ומונחה, שילוב שמבטיח חוויה שהיא מתנת חיים, הזדמנות להכרות והעמקת הקשר בין הסבים לנכדים.
זהו מסע פורץ גבולות, המעניק כלים לתקשורת בין דורית, התנסויות ייחודיות ויחד משמעותי שייצור ברית רגשית בין הסבים והנכדים.
נבקר בפוקרה וקטמנדו, נצא למסלולי הליכה קלים בהרים ובג’ונגל, נערוך טיול גיפים בספארי, ראפטינג בנהר הטריסולי וכהרגלנו נקיים מפגשים מלאי למידה משחק וצחוק.
אל תחמיצו את ההזדמנות לחוות את הקשר המיוחד בין הסבים והנכדים במסע שיעזור לכל הגילאים לצמוח, להתפתח ולהתחדש!
לפרטים נוספים והרשמת מתעניינים
מסע 'מתנות התבונה בהימליה' נוצר מתוך אמונה מלאה בעוצמה שיש בחוויית 'הרחבת גבולות עצמי' בתוך התפאורה של הטבע והתרבות שאינה מוכרת לנו. הבחירה במקום כה רחוק, מאתגר ושונה מהיומיום שלנו בכל המובנים, היתה מתוך כוונה שמשתתפי המסע ירחיבו את גבולות עצמם, תוך כדי הנאה, שלווה, ביטחון ובטיחות. אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו למסע, לעבר המשך התחדשות ומשמעות עד 120.
תשרייינו ביומן את התאריכים 12-27/5/25. פרטים בהמשך..
בואו לפתוח איתנו את הקיץ בשלושה ימים מלאי משמעות בחוף הים בחודש יוני.
שלשה ימים של פעילויות גוף נפש וחשיבה, עם חברים חדשים מכל רחבי הארץ.
נרכוש כלים וידע על גמישות מחשבתית, הסתגלות לשינויים וחיים יותר יצירתיים ונלמד גישות בבסיס העקרונות לשמירה על יכולות פיזיות ומוחיות לשנים ארוכות קדימה.
המסע מתקיים ברצועת החוף הקסומה של קיסריה.
לפרטים נוספים והרשמת מתעניינים
איך אהיה רלוונטי / מעניין / חשוב / משמעותי לדור הצעיר?
קורס תקשורת בין דורית הוא כלי חשוב ליצירת דיאלוג אפקטיבי ומכבד בין הדורות.
באמצעות כלים מעשיים לפיתוח תקשורת טובה יותר, ניתן להתגבר על פערים ולבנות מערכות יחסים קרובות, משמעותיות וחזקות יותר.
כלים ומושגים שילמדו בקורס: שיח אינטימי, לאהוב בלי תנאי ולהציב גבולות, לנוע בגמישות בין נפרדות להתערבות, לכוונן את הצפיות, להגדיר מחדש את ההדדיות, לשמור על הרלוונטיות גם בלי לתת.
נדבר על פערים שפתיים, תרבותיים, עקרונות וערכים בקשר ובתקשורת בין הדורות, שימוש במסכים ככלי מקרב ומחבר עד כדי אינטימיות וגבולות ונפרדות כבסיס להתחברות בין דורית.
מסגרת הקורס: 4 מפגשים בימי ראשון 16:00-17:30 23/2/25 , 16/2, 9/2 , 2/2
עלות :
280 ש”ח לקהל הרחב
80 ש"ח לחבר קהילה (חבר קהילה הוא כל מי שהשתתף באחד המסעות שלנו בארץ/בחו"ל
בשנת 2024 והימלאיה 2023)
*מ.א. בני שמעון ללא עלות (ממומן ע"י הרשות)
נא לציין בטופס ההרשמה את אחת האפשרויות
מנחה: עינת פורת עמוס BA בעבודה סוציאלית, MA בגרונטולוגיה, פסיכותרפיסטית, מטפלת מינית ומנחת קבוצות. מלווה תהליכי התפתחות וצמיחה בתקופות החיים המאוחרות.
שם הקורס הוא למעשה אוקסימורון, חיבור מפתיע בין שני הפכים – בנאליות, שמשדרת שגרה ואפרוריות, לבין בית חלומותיי, שמעלה תחושות של שאיפה, ייחודיות ורצון במשהו מושלם.
הקורס עוסק במושג "בית" דרך מספר עדשות:
למי מיועד הקורס?
לכל מי שמעוניין לחשוב לעומק על מושג ה"בית", על הקשר שלו לזהות האישית והקולקטיבית, ועל המשמעות הסמלית והמעשית של המרחב שבו אנחנו חיים.
מוזמנים להצטרף למסע מרתק שבו נפרק ונרכיב מחדש את תפיסת הבית – דרך הספרות, הפילוסופיה והשאלות המורכבות ביותר של חיינו.
מסגרת הקורס: 4 מפגשים בימי שלישי 18:00-19:30 25/2/25, 18/2, 11/2, 4/2
עלות :
280 ש”ח לקהל הרחב
80 ש"ח לחבר קהילה (חבר קהילה הוא כל מי שהשתתף באחד המסעות שלנו בארץ/בחו"ל
בשנת 2024 והימלאיה 2023)
*מ.א. בני שמעון ללא עלות (ממומן ע"י הרשות)
נא לציין בטופס ההרשמה את אחת האפשרויות
מנחה: אירית זנדמן – מנחת קבוצות הורים, מיינדפולנס, ,NLP אימון, גישור, נושאים שעזרו לה בתפקידיה כמורה, כמנהלת בית ספר וכמנחת מנהלים. לאחר הפרישה ממערכת החינוך, המשיכה בהנחיית מנהלים ולומדת ללא הפסקה. במקביל מתנדבת בהנחיית אימהות ממוצא אתיופי ובתנועת “נשים עושות שלום.”
אנרגיה של תשוקה ומיניות כבסיס לבריאות נפשית ופיזית.
בעדינות, מתוך כבוד לניסיון החיים ולשינויים בגוף ובמרחב הרגשי, נלמד על
מין ומיניות, חשק ותשוקה בתקופות חיים מאוחרות.
איך למרות הכלללל…. ביחד ולחוד משמרים אותם?
איך הם תורמים לבריאות נפשית ופיזית?
איך נחווה אותם כעוד רובד של התפתחות, משמעות, פיתוח המוח ויצירה?
מסגרת הקורס: 4 מפגשים בימי ראשון 16:00-17:30 23/3, 16/3, 9/3, 2/3
עלות :
280 ש”ח לקהל הרחב
80 ש"ח לחבר קהילה (חבר קהילה הוא כל מי שהשתתף באחד המסעות שלנו בארץ/בחו"ל
בשנת 2024 והימלאיה 2023)
*מ.א. בני שמעון ללא עלות (ממומן ע"י הרשות)
נא לציין בטופס ההרשמה את אחת האפשרויות
מנחה: עינת פורת עמוס- – BA בעבודה סוציאלית, MA בגרונטולוגיה, פסיכותרפיסטית, מטפלת מינית ומנחת קבוצות. מלווה תהליכי התפתחות וצמיחה בתקופות החיים המאוחרות.
מה המשמעות שיש לי בחיים? איך ארגיש רלוונטי, משמעותי ובעל ערך לעצמי ולסביבתי?
מטרת הקורס: להכיר, להתנסות באופן חווייתי בדרכים שונות שמאפשרות לגלות ולטפח חיים משמעותיים יותר, לחזק את תחושת הסיפוק והתכלית שיש לי בעולם.
בקורס נכיר ונפנים שיטות שונות לגילוי וטיפוח המשמעות שלנו בחיים כמשאב לתפקוד מיטבי, רווחה נפשית ופיסית וכגורם חוסן בהתמודדות עם מצבים מאתגרים לאורך חיינו.
אוסקר ויילד אמר “לחיות הוא אחד הדברים הנדירים ביותר, רוב האנשים פשוט קיימים”.
תכני הקורס:
מסגרת הקורס: 4 מפגשים בימי שלישי. 18:30-20:00 25/3/25 , 18/3, 11/3, 4/3
עלות :
280 ש”ח לקהל הרחב
80 ש"ח לחבר קהילה (חבר קהילה הוא כל מי שהשתתף באחד המסעות שלנו בארץ/בחו"ל
בשנת 2024 והימלאיה 2023)
*מ.א. בני שמעון ללא עלות (ממומן ע"י הרשות)
נא לציין בטופס ההרשמה את אחת האפשרויות
מנחה: משה עקרוני – מנחה במכון לתבונה, מנחה סדנאות בתחומי הפסיכולוגיה החיובית ומדעי האושר, מנחה קבוצות תמיכה רגשית לבני משפחה מטפלים, יועץ גרונטולוגי.
שלכם, צוות מכון לתבונה
שימו לב:
במידה ואינכם רואים מייל מאיתנו, נא בצעו חיפוש "מכון לתבונה" (לפעמים המייל נזרק לתיקיות אחרות).
שימו לב:
במידה ואינכם רואים מייל מאיתנו, נא בצעו חיפוש "מכון לתבונה" (לפעמים המייל נזרק לתיקיות אחרות).
שימו לב:
במידה ואינכם רואים מייל מאיתנו, נא בצעו חיפוש "מכון לתבונה" (לפעמים המייל נזרק לתיקיות אחרות).